Korporācija Stellantis ir prezentējusi jaunā Charger sērijveida versiju: tagad tā ir vesela sporta modeļu saime ar trīs un piecu durvju virsbūvi, benzīna un pilnībā elektriskiem spēka piedziņām.
Dodge paziņoja par jauno lādētāju 2022. gada augustā, ieviešot lādētāju Daytona SRT konceptuālo elektrisko kupeju . Šodien izrādījās, ka jaunās sērijveida Charger būs daudz daudzveidīgāks par konceptu: tas nekavējoties aizstās veco, jau izbeigto Charger sedanu un Challenger kupeju, savukārt pilnīgas elektrifikācijas nebūs – klāstā tiek pieteiktas arī benzīna versijas. Elektriskie trīsdurvju modeļi būs pirmie, kas šovasar sāks ražot Stellantis rūpnīcā Vindzorā, Ontario, Kanādā. Benzīna kupejas un liftbeki, kā arī elektriskie liftbeki šīs pašas rūpnīcas ražošanas līnijā nonāks 2025. gada pirmajā ceturksnī.
Jaunā lādētāja pamatā ir STLA Large moduļu platforma , tam ir pilnībā neatkarīga daudzsviru piekare ar adaptīviem elektroniski regulējamiem amortizatoriem, un jaudīgas Brembo disku bremzes rotā riteņus. Kupejai un liftbekam ir vienāda riteņu bāze – 3073 mm. Piecu durvju liftbeka izmēri pagaidām netiek izpausti. Trīsdurvju kopējais garums ir 5248 mm, platums – 2027 mm, augstums – 1499 mm. Standarta riteņi ir 20 collu, labāko Goodyear Eagle F1 Supercar 3 riepu izmērs ir 305/35 ZR 20 priekšā un 325/35 ZR 20 aizmugurē.
Dizaina ziņā sērijveida kupeja Dodge Charger daudz neatšķiras no 2022. gada koncepta: priekšējās daļas augšējā daļā ir saglabāts integrētais R-Wing spoileris un izgaismojoša trīsstūrveida Fratzog emblēma, kas aizgūta no tā laika Dodge muskuļu automašīnām. 1962-1976. Bagāžnieka durvis uz abām virsbūvēm atveras kopā ar aizmugurējo logu. Kupejas galvenās bagāžnieka tilpums pēc SAE metodes ir 682 litri (ar nolocītām aizmugurējo sēdekļu atzveltnēm – 1090 litri), elektriskajām versijām priekšā ir papildus neliels bagāžnieks 42 litri, kas ir ērts lādēšanas kabeļa uzglabāšanai. .
Sērijveida Dodge Charger interjers ir gandrīz tāds pats kā konceptam, izņemot to, ka dekorā ir mazāk gaismas diožu un stūre ir vairāk noapaļota, bet tomēr nedaudz saplacināta. Standarta instrumentu ekrāns ir 10,25 collu, un izvēles iespēja ir 16 collu. Centrālais multivides ekrāns ar Uconnect 5 sistēmu ir 12,3 collas. Instrumentu paneli papildina projekcijas ekrāns uz vējstikla, un ar izvēles Track Package auto saņem augstas izšķirtspējas videoreģistratoru, ar kuru var ierakstīt sacīkstes sacīkšu trasē. Standarta sēdekļi ir izgatavoti no auduma un ādas, bet augšējie ir apvilkti ar īstu ādu. Standarta 506 vatu Alpine audiosistēmai ir 9 skaļruņi un zemfrekvences skaļrunis; ir pieejama tā paša ražotāja 914 vatu audio sistēma ar 18 skaļruņiem un zemfrekvences skaļruni.
Elektriskām versijām ir 400 voltu arhitektūra, un tās apzīmē ar Daytona prefiksu, pārdošanas sākumā būs divas no tām – Daytona R/T un Daytona Scat Pack, abām ir divu motoru spēkstacija (viens motors uz asi ) un ir aprīkoti ar pamata Direct Connection Stage 1 veiktspējas paketi , un Daytona Scat Pack ir aprīkota arī ar Direct Connection Stage 2 paketi. Charger Daytona R/T spēkstacijas maksimālā jauda ir 503 ZS, Charger Daytona Scat Iepakojums ir 679 ZS, bet maksimālā jauda ir pieejama tikai 15 s, nospiežot PowerShot pogu uz stūres. Lādētājs Daytona Scat Pack paātrinās līdz 60 jūdzēm stundā (96,56 km/h) 3,3 sekundēs un sasniedz ceturtdaļjūdzi (402 m) 11,5 sekundēs.
Elektrisko versiju litija-niķeļa-kobalta-alumīnija akumulatora jauda ir 100,5 kWh, elementi ir prizmatiska tipa. Charger Daytona R/T ar vienu uzlādi var nobraukt 510 km atbilstoši EPA ciklam (tas ir aprēķins, sertifikācija vēl nav veikta), Charger Daytona Scat Pack – 418 km. Maksimālā akumulatora uzlādes jauda ir 183 kW.
Elektriski versijas ir aprīkotas ar Fratzonic patentētu ārējo divu kameru elektropneimatisko akustisko izplūdes sistēmu, kas paātrinājuma laikā rada dramatisku 126 dB skaņu (šo sistēmu var izslēgt piespiedu kārtā). Elektrisko versiju spēka agregātam ir daudz braukšanas režīmu, tostarp donut režīms (ļauj veikt apļus nelielā laukumā), trīs līmeņu drifta režīms, ātrās palaišanas režīms, riepu uzsildīšanas režīms un iesildīšanās režīms. režīms spēkstacijai pirms ātra apļa.
Benzīna versijas ir aprīkotas ar 3,0 litru Hurricane twin-turbo six , un tāpēc tās apzīmē ar prefiksu Sixpack. Uz Charger Sixpack HO kupejas šis dzinējs ražo 558 ZS, Charger Sixpack SO liftback – 426 ZS, abām versijām ir standarta pilnpiedziņa, transmisija ir 8 pakāpju hidromehāniskā “automātiskā”.
Jaunā Dodge Charger cenas vēl nav paziņotas, taču sagaidāms, ka bāzes gāzes versijai tas sāks aptuveni 40 000 USD. Elektriskais lādētājs Daytona Scat Pack ar visām opcijām, iespējams, maksās vairāk nekā simts. Paredzams, ka nākotnē klāsts paplašināsies, tostarp pateicoties 2022. gadā izziņotajai Dodge Charger Daytona SRT augstākās klases elektriskajai versijai ar 800 voltu elektrisko arhitektūru un aptuveni 900 zirgspēku maksimālo jaudu.
+ There are no comments
Add yours